Veelgestelde vragen

De antwoorden op vragen die we vaker krijgen hebben we hieronder op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Heb je een vraag over de klantenpas? Kijk dan op de klantenpaspagina.

Algemeen

Hoe neem ik contact op met BoerenBond-Welkoop?

Staat het antwoord op je vraag niet tussen de veelgestelde vragen?  Neem dan gerust contact op met onze telefonische klantenservice of stuur een e-mail via het contactformulier. Telefoonnummer: 088 - 2324800 (lokaal tarief). We zijn telefonisch te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 17:00 uur.

Hoe weet ik of een artikel in de winkel aanwezig is?

De medewerkers van de desbetreffende winkel van BoerenBond of Welkoop kunnen je dat vertellen. Neem contact op met jouw winkel.

Ik heb een klacht.

Geef je klacht aan ons door met het contactformulier. Probeer zo volledig mogelijk te vertellen wat er aan de hand is. Binnen veertien dagen krijg je van ons een reactie op je klacht. Mochten we langer nodig hebben om inhoudelijk te reageren, dan laten we je dat zo snel mogelijk weten.

Je klacht mag je ook per post aan ons sturen:

Agri Retail B.V.
t.a.v. Klantenservice
Galvanistraat 100
6716 AE Ede
Postbus 150

Ik ben niet tevreden over een product. Wat moet ik doen?

Voldoet een product niet aan je verwachtingen? Of heb je een klacht of suggestie?  Neem dan contact op met onze klantenservice.

Garantie

Binnen de garantieperiode garandeert BoerenBond-Welkoop de deugdelijkheid van de geleverde artikelen. De datum op het aankoopbewijs is de ingangsdatum van de garantie.

Per product is de garantietermijn vastgesteld. Op alle producten verkocht door BoerenBond-Welkoop waarvoor geen garantieregeling vanuit de betreffende fabrikant geldt, bieden we standaard één jaar garantie. Die garantie houdt in dat als het product binnen een jaar na aankoop gebreken vertoont, wij het betreffende product kosteloos repareren of vervangen. Waar het redelijkerwijs niet mogelijk is het artikel te repareren, wordt het aankoopbedrag geheel of gedeeltelijk geretourneerd.

Als binnen de garantietermijn een klacht gegrond is, neemt BoerenBond-Welkoop de onderzoeks-, verzend- en herstelkosten voor haar rekening. Bij een ongegronde klacht leggen we de kosten voor herstel eerst aan je voor en pas na schriftelijk akkoord gaan we over tot herstel. Bij een ongegronde klacht komen de gemaakte kosten voor jouw rekening.

Je kunt geen aanspraak maken op de garantie als:
- Je het artikel bij terugzending niet voldoende hebt beschermd tegen transportschade.
- Er wijzigingen aan het artikel of apparaat zijn aangebracht.
- Er sprake is van een van buiten komend onheil, zoals blikseminslag, stroomuitval, natuurrampen en dergelijke.
- Normale slijtage de reden voor de klacht is.
- Het product fout of onoordeelkundig is gebruikt of bij nalatig onderhoud.
- Beschadiging door opzet of nalatigheid is opgetreden.
- De beschadiging komt door het niet (of niet juist) opvolgen van de gebruiksaanwijzing.
 
Een beroep op onze garantieregeling doe je als volgt:
1. Stuur je verzoek via het contactformulier of bel naar 088 - 2324800 (lokaal tarief). We zijn telefonisch te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 17:00 uur.
2. Na ontvangst van je verzoek krijg je van ons per e-mail binnen 2 werkdagen een reactie.
 
Als voor een product een garantieregeling van de betreffende fabrikant geldt, dan wordt die toegelicht in de garantiedocumentatie bij het betreffende product. Voor het inroepen van rechten onder dergelijke fabrieksgarantie wend je je rechtstreeks tot de betreffende fabrikant.
 
De bovenvermelde garantieregelingen gelden naast de wettelijke garantie en verminderen of beperken jouw overige rechten op grond van de wet uiteraard niet.